Close

Która reklama zewnętrzna jest najbardziej efektywna?

Na sukces każdego przedsięwzięcia, prócz rzetelnego dopełniania założonego planu biznesowego, olbrzymi wpływ ma skutecznie zrealizowana kampania marketingowa. Nie od dzisiaj wiemy, iż dobra reklama stanowi dźwignię handlu, a rozpoznawalność marki proponującej daną usługę czy asortyment towarów jest tak samo ważna (a być może nawet istotniejsza), jak przygotowana przez nią oferta.

reklama zewnętrzna

Autor: Andy Atzert
Źródło: http://www.flickr.com
Zależnie od zapotrzebowania – typu reklamowanej usługi, produktu czy idei, grupy docelowej, wyczekiwanych rezultatów, zasięgu prowadzonej kampanii oraz środków jakimi rozporządza zleceniodawca, można wybierać z bardzo wielu środków przekaz. Reklama zewnętrzna wykorzystuje rozmaitego typu nośniki umieszczone w szeroko zrozumianej przestrzeni publicznej. Jego zaletą jest przede wszystkim nadzwyczaj szeroki zasięg, zarówno przestrzenny, jak także czasowy, oraz możliwość całkiem precyzyjnego sprecyzowania docelowej grupy konsumentów.

Jednym z zazwyczaj wybieranych wariantów nośników reklamy typu outdoor jest szyld. Kojarzony przez gros z nas z mało atrakcyjnymi powierzchniami reklamowymi, usytuowanymi na ogół przy głównych szlakach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia przeprowadzenie zapadającej w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niewielką kwotę. Jaki więc powinien być efektywny szyld? Kardynalną zasadą, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanych danych, jest przekazanie jak najogromniejszej ilości treści przy zastosowaniu jak najmniejszej ilości słów – zobacz szyldy z Nowego Sącza. Odbiorcy prezentowanej reklamy z reguły poruszają się dość szybko (auto, komunikacja miejska) więc nie są w stanie zapamiętać długiego napisu, umieszczonego na szyldzie. Przykuwające wzrok hasło a także odpowiednia, jednoznacznie kojarząca się z tekstem fotografia czy też grafika powinny zainteresować konsumenta i zachęcić go do „pójścia za tropem”. Zadaniem tej formy reklamy jest nie tyle sprzedaż przedstawianej oferty, ile budowanie określonego wizerunku danej marki.

szyld

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Efektywność szyldów związana jest także ich lokalizacją jak też jakością wykonania. Szyldy (szyldy 3D) Nowy Sącz eksponując reklamę skierowaną do wybranej grupy odbiorców, muszą być usytuowane w pobliżu miejsc przeważnie przez nich uczęszczanych – na przykład reklama artykułów dla dzieci musi znajdować się w sąsiedztwie szkół podstawowych. Kolejną odmianą reklamy typu outdoor są reklamy w Nowym Sączu podobnie jak inne duże miasta jest pełna tego wariantu reklam (Reklamy Wiktor to dobry przykład).
© 2024 Blog muzyczny, porady dla fanów muzyki - manowar.pl | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.