Sprawdzone sposoby na zdobycie i zatrzymanie klienta

Współczesny handel można przyrównać do jarmarku z baśni wschodnich, mieni się on kolorami, dźwiękiem, i jest szczelnie wypełniony nagabującymi nas kupcami. Czasami aż trudno się połapać w tym natłoku artykułów. I klient jest nieco zagubiony, nie zawsze wie co ma zrobić.

Business work

Autor: Victor1558
Źródło: http://www.flickr.com

Może to zaskoczyć, ale przed podobnym kłopotem staje również handlowiec. Jego zadaniem jest sprzedaż, lecz w warunkach ogromnej rywalizacji wcale to nie jest takie łatwe. Rzecz jasna nie jest to sprawa beznadziejna. Zawsze można coś zrobić. Używa się do tegoż celu wszystkie możliwe środki trafienia z informacją do klientów. Najbardziej chyba tradycyjnym jest promocja. W wybranych przez nas punktach stoi wynajęty przez nas człek i częstuje artykułami które pragniemy sprzedać. Klient w ów sposób zaznajamia się z naszą propozycją i być może przy dokonywaniu sprawunków postanowi kupić nasz produkt.

Trudno jednakże tym sposobem promować dla przykładu auto czy telefon komórkowy. To przecież nie wędlina której kawałek możemy podzielić na mniejsze po czym ofiarować klientowi do posmakowania. Można jednakże naszą działalność i produkt wypromować w odmienny sposób. Przychodzi nam tutaj ze wsparciem loteria promocyjna, gdzie elementarną kwestię pełni wprowadzanie danych.

Najczęściej spotykaną jej formą jest losowanie kuponów do jakich uprawniony jest konsument po zrealizowaniu zakupu na z góry wyznaczoną sumę. Dobrze przygotowana loteria promocyjna umożliwia nam w pewnym sensie „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony mamy szansę podwyższenia sprzedaży znanych już produktów (paragon na określoną sumę) i jednocześnie powiadomimy naszych nabywców o nowym produkcie, który może stanowić główną nagrodę.

Poinformowaliśmy już naszych klientów o tym że mamy dobry produkt. Czy na tym kończy się nasza troska? Niestety nie możemy spocząć na laurach, teraz musimy zatrzymać naszych konsumentów na dłużej. Oczywiście nic tak nie potrafi zatrzymać jak dobra jakość towaru oraz kompetentna, miła obsługa. Możemy jednak trochę wzmocnić wynik poprzez programy lojalnościowe. Szczególnie znaczącym narzędziem są programy lojalnościowe w sektorze telekomunikacyjnym, gdzie produkt jest nieuchwytny.