Close

Ważne informacje w przepisach rozrachunkowych, o których trzeba wiedzieć prowadząc własną firmę

Kiedy zapada decyzja o otwarciu własnej działalności biznesowej, powinniśmy zdobyć choćby elementarną świadomość o świecie księgowo-rachunkowym. Oczywiście poszukanie księgowej lub wynajęcie biura rachunkowego są wskazane, ale żeby nie konsultować każdej jednej decyzji przez telefon i by nie popełnić głupiego błędu, zaleca się powierzyć sprawy rachunkowe, kadrowe, księgowe i podatkowe renomowanej firmie z gałęzi finansowej.

Dokumenty leżące na stole

Autor: Historyworks
Źródło: http://www.flickr.com
Gdy w naszej firmie przyjmujemy do pracy pracowników, jako pracodawcy musimy każdego miesiąca wręczyć naszym pracownikom specjalny druk, jaki potwierdzi, że ich składki są opłacone. Kiedyś takim dokumentem była legitymacja ubezpieczeniowa, lecz ZUS je zlikwidował. Służyły one również do przedłożenia ich w celu uwierzytelnienia wysokości zarobków i ustalenia na ich podstawie wymiaru wysokości świadczeń zusowskich.http://kancelaria-adwokat.biz/oferta/prawo-gospodarcze-i-handlowe/ – dalej

Legitymacja ubezpieczeniowa, zawierająca stosowne adnotacje, mogła być takim dokumentem, choć nie każdy ją posiada. Drugą ważną rzeczą przy prowadzeniu przedsiębiorstwa jest amortyzacja środka trwałego lub jego umorzenie (). Znaczna część kupionych produktów najzwyczajniej w świecie się zużywa i traci na wartości. Należy później wykazać to zużycie w dokumentach rozrachunkowych.

Kiedy uznasz, że znajdujący się w tym serwisie post jest godny uwagi, kliknij ten link, a zobaczysz więcej adwokat częstochowa analogicznych materiałów!

Aby zrobić to dobrze, rachunkowość wykorzystuje sposób księgowy określany amortyzacją środków trwałych. Amortyzacja jest to wartość wpisywana w koszty w określonym okresie rozliczeniowym. Umorzenie jest to skumulowana wartość amortyzacji, korygująca wartość środków trwałych wykazywanych w bilansie rocznym firmy z ich wartości brutto do netto. Czasem wychodzi z tego całkiem wysoka kwota zmniejszająca podatek. Trzeba koniecznie pamiętać, aby nie sprzedawać środków trwałych podczas zawieszenia prowadzenia własnego biznesu oraz o tym, że amortyzacja środka trwałego to najczęściej zagadnienie na kilka lat. Dla każdego przedsiębiorcy i jego pracownikówpozostaje jeszcze kwestia przychodów, które są zwolnione z opodatkowania i zagadnienie, którym jest kwota zmniejszająca podatek (). W roku 2015 miała ona wysokość 556,02 zł.

Godny zaufania doradca podatkowy na pewno nie tylko poprowadzi naszą książkę przychodów i rozchodów pomoże w kwestiach związanych z naszą firmą, zatrudnionymi osobami, zakupami sprzętu na firmę i fakturami.

© 2024 Blog muzyczny, porady dla fanów muzyki - manowar.pl | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.